ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Πρόσφατα οι οδηγοί του ΟΑΣΘ προχώρησαν σε εκτροπή του δρομολογίου στα λεωφορεία της γραμμής Λαχαναγορά - Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (9), αφήνοντας εκτός συγκοινωνίας τον οικισμό «Αγία Σοφία». Η εκτροπή αποφασίστηκε από το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΘ, προκειμένου να διασφαλιστεί η σωματική ακεραιότητα οδηγών και επιβατών από συμμορίες οι οποίες δρούσαν ανεξέλεγκτα εναντίον των αστικών και όσων αυτά μετέφεραν.
«Παρά τις επισημάνσεις μας εδώ και δύο χρόνια, δυστυχώς, κανένας φορέας δεν μπόρεσε να συνετίσει τους υπεύθυνους του οικισμού για τον έλεγχο των νεαρών ατόμων που αποθρασύνονται συνεχώς και καθημερινά σχεδόν λειτουργώντας σαν οργανωμένες ομάδες συμμοριών προβαίνουν σε έκνομες ενέργειες εντός των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και απειλούν, βιαιοπραγούν και ληστεύουν ανυποψίαστους επιβάτες», επισημαίνουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, οι οποίοι κάνουν λόγο ακόμη και για κίνδυνο της ζωής εργαζομένων και επιβατών.
Επιδρομή
«Στις 15 του περασμένου Οκτωβρίου, περίπου στις 10 το βράδυ, στην είσοδο του οικισμού, πολυμελής ομάδα νεαρών ανάγκασε το λεωφορείο να σταματήσει, κλείνοντάς του το δρόμο. Στη συνέχεια, προχώρησαν σε επιδρομή - κατάληψη του λεωφορείου και επιτέθηκαν στο μοναδικό επιβάτη που βρισκόταν εκείνη την ώρα πάνω στο αστικό και, αφού τον γρονθοκόπησαν -πέραν των ύβρεων και των χυδαίων εκφράσεων που χρησιμοποίησαν- τον λήστεψαν, αφαιρώντας ό,τι είχε πάνω του», εξιστορούν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, περιγράφοντας το επεισόδιο το οποίο αποτέλεσε τη... σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει, οδηγώντας τους στην απόφαση για την εκτροπή του δρομολογίου.
Υπογραμμίζουν, άλλωστε, ότι ανάλογα φαινόμενα συνέβησαν και στο παρελθόν, χωρίς όμως κάποιος να ενδιαφερθεί, ώστε να συνετιστούν τα μέλη των συμμοριών.
Βίαια ξεσπάσματα
Η συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να είναι μοναδική και ακραία. Ωστόσο, προβλήματα, αν και πολύ μικρότερης έκτασης, έντασης και συχνότητας, αντιμετωπίζουν οι οδηγοί και άλλων γραμμών του ΟΑΣΘ. Ετσι, πολλοί από αυτούς γίνονται σε σχεδόν καθημερινή βάση αποδέκτες παραπόνων των επιβατών. Ως επί το πλείστον, οι επιβάτες διαμαρτύρονται για τη διάρκεια της αναμονής στη στάση, αλλά και για το στρίμωγμα που επικρατεί μέσα στα λεωφορεία.
Ωστόσο, οι επιβάτες που θέλουν να διαμαρτυρηθούν δεν αρκούνται πάντα στην... γκρίνια. Υπάρχουν και κάποιοι, μεμονωμένοι, που έχουν βίαια ξεσπάσματα. Ετσι, όπως περιγράφουν οδηγοί του ΟΑΣΘ, ξυλοδαρμοί μπορεί να συμβούν και στο κέντρο της πόλης, ακόμη και μέρα μεσημέρι.
Το 2008, επιβάτης απαίτησε από τον οδηγό να σταματήσει σε συγκεκριμένο σημείο, επί της οδού Τσιμισκή, όπου δεν υπήρχε στάση. Οταν ο οδηγός αρνήθηκε, ξυλοκοπήθηκε άγρια και τελικά έφυγε με φορείο!
Με αεροβόλο!
Μεμονωμένα περιστατικά βίας σημειώνονται σε όλες τις περιοχές. Στην Επανομή, για παράδειγμα, ένας επιβάτης επιτέθηκε σε οδηγό με κατσαβίδι. Ο επιβάτης ζήτησε από τον οδηγό να βγάλει εκτός δρομολογίου το λεωφορείο, προκειμένου να τον μεταφέρει σε συγκεκριμένο σημείο. Οπως υποστήριξε, αυτό μπορούσε να γίνει, επειδή το λεωφορείο ήταν άδειο και μπορούσε να πραγματοποιήσει μια μικρή παράκαμψη.
Εξάλλου, κανείς δε θα ξεχάσει την εν ψυχρώ δολοφονία του οδηγού του ΟΑΣΘ στη Σίνδο, το Μάιο του 2008, από κρατούμενο χρήστη ναρκωτικών ουσιών, που είχε διαφύγει από τους αστυνομικούς κατά τη διάρκεια της μεταγωγής του, αρπάζοντας το υπηρεσιακό περίστροφο του ενός από τους δύο συνοδούς του.
Αλλωστε, λεωφορεία του ΟΑΣΘ αποτέλεσαν πρόπερσι... κινούμενο στόχο, όταν, σε διάφορες περιοχές, πετροβολήθηκαν. Αλλες δύο, στην οδό Λαγκαδά και στη Σταυρούπολη, τα λεωφορεία του Οργανισμού, εν κινήσει, δέχτηκαν επίθεση από αεροβόλο όπλο!
Κούρσες αγωνίας
Πέρασαν τρία χρόνια, αλλά οι ταξιτζήδες της Θεσσαλονίκης θυμούνται σαν να ήταν χτες τα μαύρα Χριστούγεννα του 2009. Ηταν ξημερώματα Χριστουγέννων, όταν ένας 32χρονος συνάδελφός τους είχε βρεθεί δολοφονημένος μέσα στο ταξί του, στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Ενα μήνα πριν, είχε γίνει απόπειρα δολοφονίας εναντίον ενός άλλου ταξιτζή, ενώ ακολούθησε μπαράζ ληστειών σε κατοικημένες περιοχές.
«Οι ληστείες αποτελούν συχνό φαινόμενο για τον κλάδο μας», αναφέρει ο πρόεδρος του Σωματείου ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης, ενώ αναφέρει ότι και πριν από το 2009, περίπου στα τέλη της δεκαετίας του '90, είχαν δολοφονηθεί δύο ταξιτζήδες στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, με κίνητρο τη ληστεία.
Εξάλλου, κατά καιρούς εμφανίζονται... εξάρσεις ληστειών, με τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί να θυμούνται πεντακάθαρα δύο ζευγάρια ληστών: το ένα αποτελούνταν από δύο άντρες, έναν ψηλό κι έναν κοντό, οι οποίοι δρούσαν, κατά κύριο λόγο, στην Τριανδρία και τις Σαράντα Εκκλησιές, όπου με την απειλή μαχαιριού άρπαζαν τις εισπράξεις των οδηγών.
Το δεύτερο ζευγάρι των ληστών αποτελούνταν από έναν άντρα και μία γυναίκα, ηλικίας περίπου 30 ετών. Το νεαρό ζευγάρι δρούσε κυρίως στην Τούμπα και στο κέντρο της πόλης, πέριξ της οδού Ολυμπιάδος και χρησιμοποιούσε όπλο. Η δράση των δύο ζευγαριών σταμάτησε χωρίς να γίνουν συλλήψεις.
Απαγορευμένη ζώνη
Ο κ. Γιαννακάκης λέει ότι στον οικισμό «Αγία Σοφία» δεν πλησιάζει ταξί, ενώ και ο Δενδροπόταμος αποτελεί... απαγορευμένη ζώνη για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί, καθώς έχουν δεχτεί πλείστες επιθέσεις, ακόμα και μέρα μεσημέρι, από παιδιά τα οποία επιτίθενται με πέτρες.
«Γκρίζες ζώνες» για τους ταξιτζήδες, σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο του «Ερμή», αποτελούν όλες οι αραιοκατοικημένες περιοχές, τόσο στη δυτική όσο και στην ανατολική Θεσσαλονίκη, ιδίως όταν είναι νύχτα και δεν κυκλοφορεί πολύς κόσμος.
«Η αλήθεια είναι ότι το κακό μπορεί να συμβεί οπουδήποτε, όλες τις ώρες του 24ώρου. Ομως, είναι πιο εύκολο να γίνει μια ληστεία νύχτα, σε ερημική περιοχή», καταλήγει ο κ. Γιαννακάκης.
Πηγή: agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου