Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Μοτοσυκλετώντας …με νέες διώξεις για τον θόρυβο!

Του Θωμά Κακαδιάρη, 
μοτοσυκλετιστή 

Tη δεκαετία του ’90 υπήρξε επίτροπος της Ε.Ε. με χαρτοφυλάκιο Βιομηχανίας και Τηλεπικοινωνιών ο Γερμανός κ. Μπάγκεμαν (*). Σήμερα, το φάντασμά του επιστρέφει. Θυμάστε το όριο των 100 ίππων και τις διαδηλώσεις των μοτοσυκλετιστών;
Οι οργανωμένοι μοτοσυκλετιστές γνωρίζουμε ήδη ότι κατά τη δεκαετία του ‘90 με την απόπειρα επιβολής του ορίου των 100 ίππων στις μοτοσυκλέτες παίζονταν πολλά παιχνίδια, ακόμη και σήμερα.

Τα «βρυξελλιώτικα» παιχνίδια έχουν κοινά χαρακτηριστικά και ένα από αυτά είναι η εκμετάλλευση των ευαισθησιών των Ευρωπαίων πολιτών και η προσπάθεια να τους εκμεταλλευτούν ως «χρήσιμους ηλίθιους». Η οδική ασφάλεια, το καθαρό περιβάλλον κ.ά., τα οποία συγκινούν πολύ τους Ευρωπαίους, χρησιμοποιούνται ως προφάσεις, ώστε με διαδικασίες έρευνας, μελέτης και συμπερασμάτων να καθοδηγείται η αγορά, με τελικό αποτέλεσμα να αλλάζει ο τρόπος ζωής μας προς την κατεύθυνση που θέλουν τα κέντρα εξουσίας, αλλά και όχι εμείς, οι πολίτες της Ευρώπης. Ετοιμαστείτε για μια ακόμη φορά. Ακούστε το νέο «αφήγημα» των ίδιων προφανώς οικονομικών κέντρων στη Γερμανία, που ξεκινά με παράπονα για «εξαιρετικά ενοχλητικό» θόρυβο των μοτοσυκλετών. Τα «παράπονα» ενεργοποίησαν το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο (**), το οποίο δήλωσε ότι επιθυμεί δράση κατά του θορύβου των μοτοσυκλετών. Την Παρασκευή 15 Μαΐου 2020 το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο (Bundesrat) ζήτησε τη λήψη μέτρων για τη μείωση των ηχητικών εκπομπών από τις μοτοσυκλέτες. Η τελική απόφαση θα ληφθεί, φυσικά, από την Ομοσπονδιακή Γερμανική Κυβέρνηση και μπορεί να μην αλλάξει τίποτα άμεσα, αλλά η απόφαση του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Συμβουλίου προκάλεσε μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία.

Τι ζήτησε ακριβώς το Συμβούλιο; Ζήτησε οι εκπομπές ήχου (επίπεδα θορύβου) να περιοριστούν στα 80 dB σε όλες τις καταστάσεις οδήγησης και όχι μόνο κατά τη μέτρηση για την έγκριση τύπου του οχήματος. Για να έχουμε μια σχετικά καλή εικόνα για το τι σημαίνει το επίπεδο θορύβου των 80 dΒ, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι πολλοί καθημερινοί εργασιακοί χώροι βρίσκονται στο επίπεδο των 85 dΒ, όπως και ο θόρυβος σε γεμάτο εστιατόριο. Είτε εργάζεσαι, είτε διασκεδάζεις τα 85dB βρίσκονται γύρω σου. Τα 80dΒ δεν έχουν καμία σχέση με τις «κομμένες» εξατμίσεις ή όποιες άλλες θορυβώδεις παρεμβάσεις έρχονται στο μυαλό όσων δεν γνωρίζουν, όταν αναφερόμαστε στον θόρυβο των μοτοσυκλετών.

Και τι μας νοιάζει εμάς, θα αναρωτηθεί ο αφελής. Μας νοιάζει, διότι ως συνήθως η Γερμανική Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση θα ασκήσει πιέσεις για την αλλαγή των ορίων στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στην Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ). Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση αποδεχόμενη την απόφαση - πρόταση θα ξεκινήσει εκστρατείες ευαισθητοποίησης. Φυσικά, η απόφαση προτείνει και μέτρα «τιμωρητικού» χαρακτήρα, όπως την κατάσχεση της μοτοσυκλέτας επί τόπου, αν καταμετρηθούν υπερβάσεις θορύβου σε ελέγχους, που θα γίνονται στον δρόμο. Καταφανώς, η πρόταση αποκαλύπτει μερικώς και τη βαθύτερη χρονικά στόχευση, δηλαδή την προώθηση χρήσης των μοτοσυκλετών χαμηλού θορύβου, όπως είναι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες (πες το Χρυσόστομε, να καταλάβουμε όλοι γιατί αυτή η πρεμούρα). Ναι, οι «παλιοί» θυμούνται για ελέγχους στον δρόμο για τον θόρυβο και κατασχέσεις.

Η απόφαση - πρόταση δεν σταματά στο αίτημα για τη θέσπιση χαμηλότερων ορίων θορύβου, αλλά ζητεί και το κλείσιμο διαφόρων δρόμων για τις μοτοσυκλέτες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και των αργιών, με εξαίρεση τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Η απόφαση - πρόταση τονίζει και τον τρόπο άσκησης της πιθανής δίωξης ξεπερνώντας τα όρια του Γερμανικού Συντάγματος. Συγχρόνως, εισάγει διάφορες ιδέες συνολικής αστυνόμευσης, όπως η καθιέρωση της υποχρεωτικής εισαγωγής ενός «ημερολογίου οδηγού», δηλαδή την καθιέρωση ποινολογίου, πιθανόν τύπου point system κ.λπ., κ.λπ.
Η ειδησεογραφία μάς μεταφέρει ότι η απόφαση - πρόταση του Γερμανικού Συμβουλίου να λαμβάνεται κατόπιν αιτήματος της κυβέρνησης του κρατιδίου Nordrhein – Westfalen (Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία, πρωτ. Ντίσελντορφ) που έθεσε θέμα «εξαιρετικά ενοχλητικού» θορύβου των μοτοσυκλετών. Φυσικά, τα μέτρα που ζητούν αφορούν αποκλειστικά στις μοτοσυκλέτες, «ξεχνώντας» ότι η γερμανική βιομηχανία (Porsche, BMW, Audi και Mercedes) έχει εγκατεστημένα συστήματα μεταβλητών βαλβίδων, όπως αυτά που απαγορεύονται στις μοτοσυκλέτες. Η απόφαση - πρόταση «ξέχασε» τα αυτοκίνητα. Ακόμη μία φορά τα οικονομικά συμφέροντα των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών «δείχνουν» τη μοτοσυκλέτα ως «θορυβοποιό» όχημα. Καταντά πλέον γελοίο σε επίσημα έγγραφα με προτάσεις και υποτιθέμενη τεκμηρίωση να υποδηλώνεται η μοτοσυκλέτα ως ένα «δυνατό» άσκοπο παιχνίδι, που χρησιμοποιείται κυρίως από αντικοινωνικά άτομα. Ας σταματήσει η τεχνητά καλλιεργούμενη άποψη ότι η μοτοσυκλέτα είναι μόνο όχημα «ελευθέρου χρόνου». Μπορεί αυτό να συμβαίνει για λίγες χιλιάδες «χοντρά πορτοφόλια», αλλά η μοτοσυκλέτα είναι εδώ καθημερινά, κυρίως στον ευρωπαϊκό νότο, γιατί δίνει λύσεις στα κυκλοφοριακά ζητήματα.

Ηδη η γερμανική BVDM (Γερμανική Ομοσπονδία, μέλος της FEMA) ξεκίνησε με ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές συνεντεύξεις, με άρθρα στον Τύπο να εξηγεί γιατί η πρόταση δεν έχει καμία βάση. Το ίδιο άρχισε να κάνει και η δεύτερη Γερμανική Ομοσπονδία, η BikerUnion (μέλος της FEMA επίσης).

Στις δηλώσεις του γ.γ. της F.E.M.A. Dolf Willigers επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι: «Είναι δίκαιο οι νομοθέτες να προσπαθούν να μειώσουν τον ήχο από την κίνηση των οχημάτων. Ωστόσο, αυτό που συμβαίνει εδώ είναι ότι μία κατηγορία χρηστών του δρόμου ξεχωρίζει και κατηγορείται αδίκως».

Οι ηγεσίες των γερμανικών ομοσπονδιών μοτοσυκλετιστών, μελών της FEMA (BVDM –Bundesverbandder Motorradfahrer, Biker Union και Kuhle Wampe) ξεκίνησαν ήδη τις ενέργειές τους για να αντιμετωπίσουν την καινούργια «επίθεση», διότι ξέρουν πολύ καλά ότι η πρόταση είναι προάγγελος όσων θα ακολουθήσουν. Ξέρουν επίσης ότι αν νομοθετηθούν νέα μέτρα αυτά θα εφαρμοστούν.

Επειδή οι Γερμανοί δεν πρόκειται να σταματήσουν το έργο με τα όρια του θορύβου, το οποίο θα μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με το σκάνδαλο των ορίων των ρύπων της VW(***) και την επιβολή αστυνομικών μέτρων, οι μοτοσυκλετιστές πρέπει να οργανωθούν! Ας μην πέσουμε πάλι στην απραξία και στη δικαιολογία «αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα», όπως το ζήσαμε τη δεκαετία του ‘90. Μια δεκαετία μνημονίων και μια καραντίνα έδειξαν ότι όλα γίνονται, όταν εμείς κοιμόμαστε τον ύπνο τον βαθύ, γιατί δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι.

(*) Ας θυμηθούμε ότι το 1999 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή του Ζακ Σαντέρ εξαναγκάστηκε σε παραίτηση, όταν αποκαλύφθηκαν στους κόλπους της οικονομικά σκάνδαλα. Κατά την αποχώρησή του ο Γερμανός Μάρτιν Μπάγκεμαν, επίτροπος Βιομηχανίας και Τηλεπικοινωνιών, προσλαμβάνεται στο διοικητικό συμβούλιο της ισπανικής εταιρείας Τelefonica και ξεσπά ακόμη ένα σκάνδαλο για τους τρόπους, που οι πρώην επίτροποι των Βρυξελλών αποκαθίστανται επαγγελματικά μετά την αποχώρησή τους από τα καθήκοντά τους. Υπήρξε άγριος πολέμιος των μοτοσυκλετιστών, με αιχμή το όριο των 100 ίππων.

(**)Το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο είναι νομοθετικό σώμα, το οποίο αντιπροσωπεύει τα δεκαέξι ομόσπονδα κράτη της Γερμανίας σε εθνικό επίπεδο.

(***)Την άνοιξη του 2013 ξέσπασε το σκάνδαλο με την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen Group, η οποία είχε θέσει σε κυκλοφορία εκατοντάδες χιλιάδες πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παγκοσμίως με «πειραγμένο» λογισμικό, το οποίο παρουσίαζε τις εκπομπές ρύπων σε χαμηλότερα επίπεδα από τα πραγματικά.

1 σχόλιο: