Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024

Φάκελος Θωρακισμένα Αυτοκίνητα: Πόσο ασφαλή είναι;

Του Παντελή  Τζερτεβέλη
Τα αλεξίσφαιρα κρύσταλλα που τοποθετούνται ως γυάλινες επιφάνειες διαθέτουν πολυανθρακική επίστρωση, έτσι ώστε το όχημα, να διαθέτει μία αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας.

Μετά και από την τελευταία αιματηρή εγκληματική ενέργεια, που έλαβε χώρα στο Καματερό, όλα δείχνουν, ότι εκεί «έξω» ζούν άνθρωποι που έχουν λόγους να φοβούνται λίγο περισσότερο από όλους εμάς τους κοινούς θνητούς, κατά τις μετακινήσεις τους. Η λύση υπάρχει και ακούει στο όνομα «πολλά κιλά ατσάλι».

Όλοι μας έχουμε δει στους δρόμους να κυκλοφορούν «μαύρα αυτοκίνητα με σκούρα φιμέ τζάμια» και κάποιον ενδεικτικό φάρο στο παρμπρίζ ο οποίος μαζί με τα υπόλοιπα αποτελούν τα εμφανή χαρακτηριστικά!

Οι διαφορές αυτών των οχημάτων, από τις απλές εργοστασιακές εκδόσεις είναι η μέρα με τη νύχτα καθώς, τα χωρίζουν πολλά κιλά ανθεκτικών υλικών που παρεμβάλλονται στο αμάξωμα ενός θωρακισμένου οχήματος.

Τα επίπεδα ασφαλείας των θωρακισμένων!

Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η θωράκιση ενός αυτοκινήτου μόνο τυχαίος δεν είναι, καθώς ακολουθεί μια σειρά από προδιαγραφές που πρέπει να πληρούνται, έτσι ώστε ένα όχημα να τοποθετηθεί στην αντίστοιχη κατηγορία θωράκισης. Τα Ευρωπαϊκά πρότυπα καθορίζουν 7 επίπεδα θωράκισης, από το Β1 μέχρι το Β7.

Στα δύο πρώτα επίπεδα B1 και Β2 ανήκουν ελάχιστα αυτοκίνητα, καθώς η παροχή προστασίας είναι μειωμένη και σπάνια χρησιμοποιούνται οι προδιαγραφές αυτής της κλάσης για θωράκιση οχημάτων, μιας και ουσιαστική προστασία υπάρχει μόνο απέναντι σε ανίσχυρο οπλισμό όπως τα πιστόλια 9 χιλιοστών! Τα επόμενα επίπεδα θωράκισης B3, B4 και B5 προσφέρουν μια πιο αποτελεσματική προστασία ακόμα και αν η επίθεση γίνεται από μικρή απόσταση, ενώ το Β6 μπορεί να «επιβιώσει» ακόμα και από απειλές όπλων μεγάλου βεληνεκούς, όπως είναι το γνωστό μας Kalashnikov ΑΚ-47 σε απόσταση μικρότερη των 5 μέτρων. Στην κατηγορία αυτή ανήκει και το αυτοκίνητο της εγκληματικής ενέργειας στο Καματερό!

Από εκεί και πάνω η κατάσταση σοβαρεύει πολύ, καθώς το επίπεδο θωράκισης ανεβαίνει στο Β7 και αποτελεί το κορυφαίο επίπεδο προστασίας για τα Ευρωπαϊκά πρότυπα.

Αυτοκίνητα με τέτοιου είδους θωράκιση έχουν τη δυνατότητα να προστατεύουν τους επιβαίνοντες ακόμα και από εκρηκτικούς μηχανισμούς. Πέρα από τα συγκεκριμένα επίπεδα, υπάρχει και η ταξινόμηση με βάση το πάχος του βαλλιστικού χάλυβα στο αμάξωμα. Ενδεικτικά, για αυτοκίνητα της κατηγορίας Β6 απαιτείται πάχος 12,5 χιλιοστών και για αυτοκίνητα της κατηγορίας Β7 ελάχιστο πάχος 14,5 χιλιοστών στις επιφάνειες του οχήματος.

Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα θωρακισμένο αυτοκίνητο

Τα υψηλά επίπεδα προστασίας και η ικανότητα ευελιξίας σε δύσκολες περιπτώσεις. Το ένα απαιτεί μεγάλη ποσότητα ισχυρών υλικών και το άλλο μειωμένο βάρος. Αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο στοίχημα κατά την κατασκευή ενός θωρακισμένου οχήματος. Ξεκινώντας από το αμάξωμα, οι εταιρείες κατασκευής θωρακισμένων οχημάτων, δίνουν έμφαση στην βαλλιστική προστασία χρησιμοποιώντας ειδικές πλάκες από χάλυβα ψυχρής εξέλασης και υψηλής αντοχής.

Τα αλεξίσφαιρα κρύσταλλα που τοποθετούνται ως γυάλινες επιφάνειες διαθέτουν πολυανθρακική επίστρωση, έτσι ώστε το όχημα, να διαθέτει μία αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας.

Εκτός από το αμάξωμα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δεξαμενή καυσίμου, η οποία θωρακίζεται και γίνεται αδιαπέραστη και βάσει των προδιαγραφών προστατεύεται από σύστημα πυρόσβεσης ξηράς κόνεως. Τώρα όσον αφορά τα ελαστικά… άλλα λόγια να αγαπιόμαστε! Είναι αλεξίσφαιρα και περιβάλλονται από ειδικής κατασκευής πλέγματα ασφαλείας, εφοδιάζονται με την σύγχρονη τεχνολογία run-flat, ενώ οι ζάντες κατασκευάζονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μπορούν να συγκρατήσουν το όχημα εν κινήσει, ακόμα και όταν τα ελαστικά καταστραφούν εντελώς.

Σε άλλο επίπεδο φυσικά βρίσκεται και η επικοινωνία των επιβατών με τον έξω κόσμο, πάντοτε με τις πόρτες κλειστές! Εννοείται φυσικά ότι, οι κινητήρες σε αυτό το επίπεδο θωράκισης είναι μεγάλης ισχύος, για να μπορούν να κινήσουν αξιοπρεπώς το όχημα, το οποίο σε πολλές των περιπτώσεων ζυγίζει το τετραπλάσιο βάρος από την κοινή εργοστασιακή έκδοση.

Στον επίλογο της μικρής μας αναφοράς στα θωρακισμένα οχήματα, που δημοσιεύουμε, ευχόμαστε κανείς μας να μην γίνει ποτέ μάρτυρας κάποιας εγκληματικής επίθεσης και να μπορούμε να κυκλοφορούμε ασφαλείς στους Ελληνικούς δρόμους, όπου τώρα τελευταία όλα δείχνουν ότι μόνον ασφαλείς δεν είμαστε! 

Πηγή:www.thessnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου