Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Οι χαμένες ευκαιρίες της Κεντρικής Μακεδονίας και Μάλιστα... χωρίς δημιουργικό παιχνίδι του Χρήστου Παπαστεργίου

Άρθρο του Χρ. Παπαστεργίου, στην Εφ. "ΠΟΛΙΤΙΚΗ "
Επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «ΠΡΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»

Στα χρόνια πριν και λίγο μετά το 2000, το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων στους επτά νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας μας κατέτασσε πρώτους ανάμεσα στις 13 περιφέρειες που αργότερα, το 2010, θεσμοθετήθηκαν στη χώρα.

Τα χρόνια που ακολούθησαν, σταδιακά άρχισε η πτώση και βρισκόμαστε, πλέον, μεταξύ 7ης και 9ης θέσης. Θυμίζω ότι από το 2010 διοικεί την περιφέρεια μας διαρκώς η ίδια παράταξη, με τον κ. Ψωμιάδη ως το 2013 και τον κ. Τζιτζικώστα στη συνέχεια, ενώ και σε αρκετούς νομούς, από το 2002 έως το 2010, οι νομάρχες προέρχονταν επίσης από τη Ν.Δ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο νομός Θεσσαλονίκης με τον κ. Ψωμιάδη.

Όλα αυτά έχουν σημασία, γιατί το 75% περίπου των δημοσίων πόρων (εθνικών και ευρωπαϊκών) που κατευθύνονται σε αναπτυξιακές δράσεις διοχετεύονται, άμεσα ή έμμεσα, μέσω των περιφερειών.

Η ευθύνη, συνεπώς, γι αυτή την πτώση του εισοδήματος στην Κεντρική Μακεδονία, ανήκει σε συγκεκριμένη παράταξη. Και μας έχει οδηγήσει, δυστυχώς, σε πολλές αρνητικές πρωτιές σύμφωνα με την ελληνική και την ευρωπαϊκή στατιστική αρχή. Πιο χαρακτηριστικές :

  • Πρώτοι στην ανεργία, γενικά, αλλά και στην ανεργία των νέων, ειδικότερα 
  • Πρώτοι στην φυγή νέων ανθρώπων στο εξωτερικό 
  • Πρώτοι στη μείωση του πληθυσμού 
  • Οι μισοί νομοί της Κεντρικής Μακεδονίας είναι στους φτωχότερους της χώρας, ενώ ο νομός Σερρών ο πιο φτωχός όλων 
  • Πρώτοι στην καθυστέρηση έγκρισης και καταβολής των επιδοτήσεων του εθνικού αναπτυξιακού προγράμματος 
  • Δεύτεροι στην χαμηλότερη δαπάνη ανά επισκέπτη / τουρίστα 
  • Τρεις από τις επτά πρωτεύουσες νομών (Έδεσσα, Κιλκίς, Πολύγυρος) δεν συνδέονται με μεγάλο οδικό δίκτυο, ενώ διέρχονται από τα όρια μας και η Εγνατία και η εθνική οδός Π.Α.Θ.Ε. Δεν υπάρχει άλλη πρωτεύουσα ηπειρωτικού νομού στην χώρα που να έχει αυτό το θλιβερό προνόμιο ! 
  • Δεν υπάρχει σε λειτουργία και δυστυχώς ούτε σε σχεδιασμό, προαστιακός σιδηρόδρομος και περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης του τραίνου για επιβατικούς και εμπορευματικούς σκοπούς 
  • Δεν υπάρχει κανένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός αντιπλημμυρικής προστασίας και διαχείρισης των υδάτινων πόρων κι αυτός είναι ένας από τους λόγους που είμαστε στις τέσσερις χειρότερες περιφέρειες της χώρας, ως προς την επίτευξη των στόχων ανθεκτικότητας / βιωσιμότητας του Ο.Η.Ε. για το 2031 και, το χειρότερο όλων, δεν προβλέπεται ότι θα καταφέρουμε, έστω να τους πλησιάσουμε

Γιατί (μας) συμβαίνουν όλα αυτά :

Γιατί η Διοίκηση της Περιφέρειας δεν διαμόρφωσε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης, μαζί με όλους όσοι παράγουν πλούτο στην Κεντρική Μακεδονία , που θα υλοποιούνταν με συγκεκριμένα βήματα, θα αξιοποιούσε πλήρως και με τον πιο αποδοτικό τρόπο τα διαθέσιμα κονδύλια και θα αναζητούσε κι άλλα πολλά, που υπάρχουν, σε αρκετές πηγές. Κάτι τέτοιο, όμως, απαιτεί σκληρή δουλειά και στοχοπροσήλωση κι όχι ανούσια επικοινωνιακή πολιτική προβολής.

Ακόμη και το πλέον εμβληματικό, κατά τον κ. Τζιτζικώστα, έργο της θητείας του, η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του Θερμαϊκού, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη κ. Μπίλλια δεν θα τελειώσει πριν το .... 2040, ακόμη κι αν εκδοθεί φέτος το Π.Δ. που αναμένεται από το 2018.

Η δε Αμφίπολη, θα ήταν επισκέψιμη από το 2021 ...

Γι αυτά και πολλά άλλα, όπως έργα υποδομών, οδικά και μη, προώθησης του αγροδιατροφικού τομέα, του τουρισμού, του πολιτισμού, της καινοτομίας κλπ το ερώτημα μας παραμένει ακριβώς το ίδιο:> Μπορεί να μας υποδείξει η Διοίκηση της Περιφέρειας έστω ένα σημαντικό έργο που να σχεδίασε και να ολοκλήρωσε από το 2010 έως σήμερα; Έστω ένα ...

Χρήστος Παπαστεργίου 

Επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης 

«ΠΡΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου