Έκλεισε αργά χθες το βράδυ η συμφωνία ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για την εκχώρηση επιπλέον 25 λεωφορειακών γραμμών στο ΚΤΕΛ.
Η συμφωνία έκλεισε σε συνάντηση στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο υπουργός Κώστας Καραμανλής και o πρόεδρος του ΚΤΕΛ Στέφανος Τσόλης.
Σύμφωνα με όσα δήλωση στη Voria.gr ο κ. Τσόλης, μέσα στις επόμενες τρεις με τέσσερις ημέρες πρόκειται να συνταχθεί το σχέδιο συμφωνίας το οποίο στη συνέχεια θα υπογραφεί στη Θεσσαλονίκη ανάμεσα στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που είναι τα δύο συμβαλλόμενα μέρη, αλλά και από τον ΟΑΣΘ ως εκ τρίτου συμβαλλόμενο.
Στη συνέχεια η σύμβαση θα αποσταλεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο για τον αναγκαίο προσυμβατικό έλεγχο, με την απόφαση του Συνεδρίου να αναμένεται γύρω στα τέλη Νοεμβρίου.
Εφόσον το Συνέδριο ανάψει το πράσινο φως, από τις αρχές Δεκεμβρίου, όπως είπε ο κ. Τσόλης, θα ξεκινήσει η αγορά των 121 λεωφορείων τα οποία χρειάζονται προκειμένου να εκτελέσουν το συγκοινωνιακό έργο σε αυτές τις 25 γραμμές.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ, η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου θα ξεκινήσει σταδιακά από τις αρχές του χρόνου και ως τις αρχές του Φεβρουαρίου όλες, και οι 25, γραμμές, θα περιέλθουν στην ευθύνη του ΚΤΕΛ.
Το κόστος της σύμβασης ανέρχεται περίπου σε 17,3 εκατ. ευρώ ετησίως και αφορά περίπου 12,2 εκατ. οχηματοχιλιομέτρα τον χρόνο.
Τι προβλέπει η σύμβαση
Τα βασικά σημεία της συμφωνίας μεταξύ υπουργείου και ΚΤΕΛ είναι τα εξής:
1. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια για δύο συν ένα χρόνια.
2. Το ΚΤΕΛ αναλαμβάνει το συγκοινωνιακό έργο σε συνολικά 25 γραμμές (το αρχικό σχέδιο προέβλεπε 26 αλλά τελικά έμεινε εκτός η γραμμή Νο 59: Τοπικό Πεύκων) οι οποίες βρίσκονται στη συντριπτική πλειονότητά τους εκτός του αμιγούς πολεοδομικού συγκροτήματος.
3. Το ύψος της αποζημίωσης είναι 1,43 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο. Δεδομένου ότι το σύνολο του έργου σε αυτές τις 25 γραμμές ανέρχεται σε περίπου 12,2 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως, η συνολική αποζημίωση την οποία θα καταβάλει το υπουργείο θα ανέρχεται σε περίπου 17,5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Σε αυτό το ποσόν προστίθενται και άλλα 4,8 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στις έξι γραμμές τις οποίες ήδη υλοποιεί το ΚΤΕΛ, δηλαδή σύνολο περίπου 22,3 εκατ. ευρώ ετησίως.
4. Η αποζημίωση θα καταβάλλεται απευθείας προς το ΚΤΕΛ, μέσω του ΟΣΕΘ (Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) και όχι μέσω του ΟΑΣΘ όπως συμβαίνει σήμερα με τις έξι γραμμές, καθώς ο ΟΑΣΘ παρακρατά για αρκετό καιρό τα χρήματα τα οποία δικαιούται το ΚΤΕΛ προκειμένου να καλύψει τις δικές του ανάγκες.
Στο παιχνίδι και άλλα τρία ΚΤΕΛ
5. Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο είναι εκείνο που θα αναλάβει το σύνολο του έργου, θα μπορεί να υπομισθώσει ορισμένες γραμμές σε άλλα γειτονικά ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη επέλθει συμφωνία μεταξύ του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και των ΚΤΕΛ Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής τα οποία θα αναλάβουν συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές.
Ποιες γραμμές θα αναλάβουν τα ΚΤΕΛ
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από τις συνολικά 25 γραμμές οι οποίες θα εκχωρηθούν από τον ΟΑΣΘ, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα αναλάβει τις δέκα οι οποίες βρίσκονται στο βορειοδυτικό τμήμα του νομού:
51: Ν.Σ. Σταθμός – Σίνδος,
53: Τοπικό Σίνδου,
54: Ν.Σ. Σταθμός – Ιωνία,
55: Σταυρούπολη – Ωραιόκαστρο,
56: Ν.Σ. Σταθμός – Ωραιόκαστρο,
80: Θεσσαλονίκη – Μάλγαρα,
81: Θεσσαλονίκη – Κουφάλια,
83: Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη – έως το πανεπιστήμιο,
60: Πανόραμα - Νέο Πανόραμα,
60Β: Οικισμός 751 Πανόραμα.
Άλλες τέσσερις γραμμές στην ίδια περιοχή θα αναλάβει το ΚΤΕΛ Κιλκίς:
9: Ν.Σ. Σταθμός – Λαχαναγορά,
40: Ν.Σ. Σταθμός – Καλοχώρι,
42: Κορδελιό - Κοιμητήρια Ευόσμου,
43: Τοπικό Ευόσμου.
Τα ΚΤΕΛ Σερρών και Χαλκιδικής θα μοιραστούν τις άλλες έντεκα γραμμές οι οποίες βρίσκονται στο ανατολικό τμήμα του νομού:
36: Βούλγαρη - Ζώνη Καινοτομίας,
61: Χορτιάτης – Διασταύρωση,
66: Χαριλάου – Θέρμη,
67: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Τριάδι,
69: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Επανομή,
76: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Αγγελοχώρι,
77: Ν. Μηχανιώνα (Κερασιά) – Επανομή,
79: Α.Σ. ΙΚΕΑ – Αεροδρόμιο,
84: Θεσσαλονίκη – Μελισσοχώρι,
87: Θεσσαλονίκη – Βασιλικά,
88: Θεσσαλονίκη – Μεσημέρι.
Πηγή: voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου