Από το γραφείο τύπου του Δήμου Χαλκηδόνος λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω δελτίο τύπου απάντηση στο άρθρο του κ. Σταύρου Αναγνωστόπουλου με θέμα την ενεργειακή αναβάθμισης και την αυτοματοποίηση του συστήματος ηλεκτροφωτισμού των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου Χαλκηδόνος με τίτλο "Θολή υπόθεση με πολλά φώτα" το συγκεκριμένο άρθρο μπορείτε να το
διαβάσετε Εδώ
Μόνο ο παραπάνω τίτλος θα ταίριαζε απόλυτα στο νέο άρθρο του κ.
Σταύρου Αναγνωστόπουλου αναφορικά με το θέμα της ενεργειακής
αναβάθμισης και της αυτοματοποίησης του συστήματος ηλεκτροφωτισμού
των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου μας.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος, με αφορμή την απόφαση επικαιροποίησης της υπ.
αριθμ. 176/2017 Απόφασης του Δημοτικού μας Συμβουλίου, η οποία
λήφθηκε λίγες μέρες πριν (σσ στο Δημοτικό Συμβούλιο της 30ης Απριλίου
2018), επαναφέρει στη δημόσια συζήτηση το μείζον θέμα της ενεργειακής
αναβάθμισης του συστήματος ηλεκτροφωτισμού, ακολουθώντας για μια
ακόμη φορά την οδό του λαϊκισμού και της παραπληροφόρησης και
αποκρύπτοντας την αντικειμενική αλήθεια που πρέπει να γνωρίζουν οι
συνδημότες μας.
Μια αλήθεια που εδράζεται στις Αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων του
Δήμου μας (σσ 176/2017 και της 110/30-04- 2018), οι οποίες λήφθηκαν με
απόλυτη διαφάνεια κατόπιν ενδελεχούς ενημέρωσης και διαλογικής
συζήτησης των Δημοτικών Συμβούλων στις συγκεκριμένες συνεδριάσεις.
Έχουμε άλλωστε αναφερθεί και με παλαιότερο Δελτίο Τύπου στην
αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού του ενεργειακού εξοπλισμού του Δήμου μας,
με παράλληλη εξοικονόμηση δαπανών, η οποία προκύπτει και από σχετική
Ευρωπαϊκή Οδηγία γνωστή ως 20-20- 20. Για το λόγο αυτό, σε συνέχεια της
αρχικής απόφασης του Δημοτικού μας Συμβουλίου, είχαμε καταθέσει πλήρη
φάκελο στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ του Υπουργείου για χρηματοδότηση
του έργου. Κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό γιατί, παρ’όλες τις
διαβεβαιώσεις που είχαμε λάβει, η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ επέλεξε να
εγκρίνει χρηματοδοτήσεις για έργα πολύ μεγαλύτερων προϋπολογισμών από
το δικό μας (π.χ. Δήμος Αθηναίων) και των υπόλοιπων Δήμων που είχαν
καταθέσει ανάλογες προτάσεις (π.χ. Δήμος Μεσσήνης, Ασπροπύργου,
Ρόδου, Δελφών, Βόλβης, Ζακύνθου + άλλοι 21 Δήμοι).
Επομένως, με δεδομένη την εξέλιξη αυτή, στο Δημοτικό Συμβούλιο που
πραγματοποιήθηκε στις 30 Απριλίου, προχωρήσαμε στην επικαιροποίηση της
αρχικής απόφασης, αλλάζοντας μόνο τον τρόπο χρηματοδότησης και
επιλέγοντας αυτή τη φορά τη διεξαγωγή διαγωνιστικής διαδικασίας με βάση
τον Ν. 4412/2016 και με Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διεθνή Διαγωνισμό, με
κριτήριο ανάθεσης τη συμφερότερη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης
ποιότητας - τιμής. Μια διαδικασία η οποία μάλιστα αναμένεται να τεθεί σε
δημόσια διαβούλευση για χρονικό διάστημα έως και 20 ημέρες, με σκοπό τη
γνωστοποίησή της και την προσέλκυση του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού
προτάσεων.
Αξίζει να τονίσουμε ακόμη, ότι τα οικονομικά στοιχεία της εγκριθείσας
μελέτης παραμένουν αμετάβλητα, όπως ακριβώς είχαν ψηφιστεί στην αρχική
απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και αναφέρονται συγκεκριμένα στα
παρακάτω: ότι το σύνολο της επένδυσης θα είναι 100%
αυτοχρηματοδοτούμενο από τα κεφάλαια του ιδιώτη - αναδόχου του έργου,
ενώ ο ανάδοχος θα αποπληρωθεί σε βάθος 12ετίας, από την εκχώρηση σε
αυτόν τμήματος των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας -
ηλεκτροφωτισμού του Δήμου μας που αυτή τη στιγμή εκχωρούνται στη ΔΕΗ.
Μια τέτοια προοπτική κρίθηκε και συνεχίζει να κρίνεται, με βάση τη μελέτη
βιωσιμότητας του έργου, συμφερότερη και αποδοτικότερη σε σχέση με την
επιλογή της δανειοδότησης του Δήμου μας, που εν προκειμένω προτείνει ο
κ. Αναγνωστόπουλος, γιατί έτσι ο Δήμος μας 1ον) δεν αναλαμβάνει καμία
εγγυητική ευθύνη και ρίσκο, 2ον) δεν θα επωμιστεί το κόστος λειτουργίας
και συντήρησης του ενεργειακού εξοπλισμού, ενώ 3ον) και κυριότερον δεν
θα δαπανήσει επιπλέον χρήματα για την αποπληρωμή των υψηλών
επιτοκίων των δανείων.
Επίσης, μέσω του συγκεκριμένου έργου ο Δήμος αναμένεται να εξοικονομεί
ένα ποσό κοντά στα 280.000 € ανά έτος (σχεδόν 3.500.000 € για 12 χρόνια),
το οποίο θα προκύπτει από το κόστος συντήρησης και αλλαγής των υλικών,
το κόστος προσωπικού και την έκπτωση επί του ανοιχτού διεθνούς
διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί και αναμένεται να αξιοποιηθεί για την
παροχή βέλτιστων ανταποδοτικών υπηρεσιών προς του Δημότες του Δήμου
μας. Παράλληλα, αναμένεται να επιτευχθεί ενεργειακή μείωση που θα
φτάνει το 72% κατά μέσο όρο τη 12ετία.
Αναφερόμενοι τέλος, στην απουσία σύσσωμης της αντιπολίτευσης του Δήμου
μας από την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, πιστεύουμε
ότι
οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Αντιπολίτευσης λειτούργησαν για άλλη μία φορά
κατά την προσφιλή τους τακτική να απαξιώνουν το θεσμό και τη λειτουργία
του Δημοτικού Συμβουλίου και για το λόγο αυτό απουσίαζαν. Οπότε κ.
Αναγνωστόπουλε, στην ερμηνεία σας ότι η απουσία της Αντιπολίτευσης
σχετίζεται με την εναντίωσή της στο θέμα της ψήφισης της ενεργειακής
αναβάθμισης των υποδομών του Δήμου μας, κάλλιστα και εμείς θα
μπορούσαμε να αντιπαραθέσουμε τη δική μας ερμηνεία, ότι για παράδειγμα,
οι κυρίες και οι κύριοι της Αντιπολίτευσης επέλεξαν να γιορτάσουν μια
ημέρα νωρίτερα την Πρωτομαγιά και για το λόγο αυτό απουσίαζαν από τη
συγκεκριμένη συνεδρίαση.
Κλείνοντας, δηλώνουμε για μία ακόμη φορά ότι θα παραμείνουμε πιστοί στο
στόχο μας που δεν είναι άλλος από την οικονομική εξυγίανση του Δήμου, την
ανάπτυξή του, αλλά και τη βελτίωση της καθημερινότητας του Δημότη,
αγνοώντας τις λαϊκίστικες κραυγές, προτάσσοντας την αλήθεια και το φως,
ενάντια στο σκοτάδι που θέλουν να επιβάλλουν κύριοι σαν τον κ.
Αναγνωστόπουλο.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου