Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2015

Δήμος Χαλκηδόνος: Δημοτικό συμβούλιο στις 17/06/15. Είδα, άκουσα, έγραψα!

Του Χάρη Πιτσίλκα

Στα προ ημερησίας διάταξης θέματα του χθεσινοβραδινού Δημοτικού Συμβουλίου δύο ήταν εκείνα που κέντρισαν το ενδιαφέρον των πολλών κι όσο τα επιχειρήματα πήγαιναν κι ερχόντουσαν στην αίθουσα, σκόρπιες σκέψεις πήγαιναν κι ερχόντουσαν στο μυαλό μου δίνοντας ’’μορφή’’ σιγά-σιγά σε έναν ευρύτερο προβληματισμό για τον τρόπο με τον οποίο ασκείται η διοίκηση του Δήμου.

Ένας από τους πρώτους νόμους που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων μετά τις τελευταίες εθνικές εκλογές ήταν ο υπ’ αριθμ. 4321 για τις 100 δόσεις, ο οποίος δημοσιεύτηκε στις 21 Μαρτίου 2015 στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Στο άρθρο 1, παρ. 4 αναφέρεται αυτολεξεί: ’’στη ρύθμιση του παρόντος κεφαλαίου υπάγεται επίσης το σύνολο των οφειλών που έχουν βεβαιωθεί έως 26-05-2015 προς τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών’’.

Με την υπ’ αριθμ. 3817 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Χαλκηδόνας, που δημοσιεύθηκε στις 9 Ιουνίου 2011 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αριθμός φύλλου 1190 προβλέπεται : ’’συγχώνευση των ΔΕΥΑ των τριών πρώην Δήμων που συνέστησαν τον Δήμο Χαλκηδόνας και σύσταση ενιαίας Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης. Η ΔΕΥΑ είναι νομικό πρόσωπο με κοινωφελή χαρακτήρα’’.

Μια σειρά εύλογων αποριών είναι η ακόλουθη: γιατί ο Δήμος εφαρμόζει την απόφαση για την ρύθμιση των 100 δόσεων ως έχει, για οφειλές προς αυτόν και η ΔΕΥΑ όχι; Είναι η ΔΕΥΑ κράτος εν κράτει; Μα πως είναι αυτό δυνατόν δεδομένου ότι ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ διορίζεται από τον Δήμαρχο και η επιχείρηση για όλες τις αποφάσεις και πράξεις της λογοδοτεί στο Δημοτικό Συμβούλιο; Γιατί ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ δεν έθεσε τη σχετική εισήγηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε σε όποια τελικά απόφαση λαμβάνονταν να φαίνονταν αποκρυσταλλωμένες και οι κοινωνικές ευαισθησίες του κάθε συμβούλου, μια που πολύ λόγος γίνεται για αυτές στην Ελλάδα της κρίσης;

Κι ακολουθεί ο εξής παραλογισμός: τυχόν οφειλές της ΔΕΥΑ προς την εφορία ή το ΙΚΑ τυγχάνουν της ευνοϊκής ρύθμισης των 100 δόσεων. Ωστόσο για οφειλές προς την επιχείρηση, η ίδια η επιχείρηση - δεν λέω ότι αποκλείει αλλά - φαίνεται να μην προωθεί και τόσο σθεναρά την επιλογή των 100 δόσεων στους δημότες που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.

Σε μια προσπάθεια δικαιολόγησης των αδικαιολόγητων ακούσαμε για πολλοστή φορά ότι η ΔΕΥΑ βρίσκεται στο κόκκινο εξ ου και προκρίθηκε η επιλογή των 48 δόσεων, συν 20% προκαταβολή έναντι της ρύθμισης των 100. Η κοινή λογική όμως υπαγορεύει πως όταν μια επιχείρηση βρίσκεται στο κόκκινο και μάλιστα μέσα σε ένα τόσο δυσμενές περιβάλλον, δεν διατηρείς με υψηλές απολαβές Γενικούς Διευθυντές, Διευθυντές Οικονομικών, Διευθυντές Τεχνικών Έργων και πάει λέγοντας, αλλά αντί αυτού οφείλεις ως διοίκηση να προβείς σε συνετές επιλογές που διέπονται από πολιτικό και οικονομικό ρεαλισμό.

Για την οικονομία της συζήτησης να αναφέρω ότι έχω υπόψη μου την εγκύκλιο του υπουργείου βάσει της οποίας επαφίεται σχεδόν στη διακριτική ευχέρεια των διοικούντων το αν θα εφαρμόσουν ή όχι τις 100 δόσεις. Ωστόσο είναι λιγάκι οξύμωρο ξέρετε να δίνετε η ευκαιρία σε κάποιον να δείξει το κοινωνικό του πρόσωπο κι αυτός να το αρνείται πεισματικά. Γι’ αυτό και εκτιμώ πως υπάρχει τεράστια ηθική ευθύνη απέναντι στο σύνολο των δημοτών μας μιας και ’’επετεύχθη’’ ο υποβιβασμός τους σε δημότες δεύτερης κατηγορίας εν συγκρίσει με δημότες πάρα πολλών άλλων Δήμων οι οποίοι σαφώς και ευνοήθηκαν από την υιοθέτηση του νόμου ως έχει.

Τέλος κλείνω με μια σύντομη αναφορά στο θέμα που προέκυψε γύρω από την προμήθεια χημικών για το κολυμβητήριο. Μιλώντας με μια παλιά φίλη και συμφοιτήτριά μου η οποία μένει και δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο εξωτερικό, με καθησύχασε λέγοντάς μου πως εκεί είναι πολύ συχνό φαινόμενο στους δημόσιους διαγωνισμούς να έρχονται δύο προσφορές από τον ίδιο προμηθευτή (μια φθηνή και μια ακριβή). Βέβαια το εκεί για το οποίο μιλάμε είναι το πρώην βελγικό Κονγκό της Αφρικής, αν σας λέει κάτι. Για την ιστορία να ειπωθεί πως τελικά βρέθηκε ένας άλλος προμηθευτής κι έτσι ούτε γάτα, ούτε ζημιά. Όλα καλώς καμωμένα. Ή μήπως όχι;

Κύριε Δήμαρχε, κύριε Αντιδήμαρχε των Οικονομικών στις περυσινές εκλογές – μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής – επιδιώξατε επικοινωνία και επαφή μαζί μου προκειμένου να ζητήσετε τη βοήθεια και στήριξή μου. Επιχειρηματολογήσατε μάλιστα ανεπιτυχώς για να με πείσετε υπέρ μιας χριστής διοίκησης που θα πρέπει να ασκηθεί από τους πιο άξιους, τους πιο δίκαιους και ικανούς. Έναν χρόνο μετά αναρωτιέμαι τι ακριβώς εννοούσατε τότε.

19 σχόλια:

  1. κ.Πιτσίλκα πρωτού επιλέξετε να αρθρώσετε καταγγελτικό λόγο θα έπρεπε να φροντίσετε να είστε αρκούντως ενημερωμένος σχετικά με το καθεστώς που διέπει τη λειτουργία εν γένει των ΔΕΥΑ και αν πρέπει να λογοδοτούν στα Δημοτικά Συμβούλια.Προφανώς ο Νομοθέτης είχε διαφορετική άποψη από τη δική σας.Και δυστυχώς δεν είναι η μόνη σας αστοχία στο άρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω με τον προλαλησαντα. Με κάλυψε πλήρως.. ιδίως για τις πολλαπλές αστοχίες και τους περιττους σχολιασμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. San admin se 2 blogs tha symfoniso kai me ton prwto kai me ton deutero sxoliasti...ki as vlepw oti einai o idios xristis! Klaiw...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Magkes ego tha symfoniso karga me ton proigoumeno...isws epeidi eimai o proigoumenos!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν όντως βλέπεις τους χρήστες φίλε μου τότε απλά ψεύδεσαι ότι είναι ο ίδιος χρήστης στο πρώτο και δεύτερο σχόλιο.Είμαι ο σχολιαστής του πρώτου και τρίτου(διορθωτικού) σχολίου.Φιλικά πάντα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και εγώ ο Δεύτερος.
    Για την ιστορία, η κοινωνική ευαισθησία επαφίεται και στην αξιοποίηση γνώσεων προς όφελος τρίτων. Τρίτων.. Εκτός κι αν τους τελευταίους 5 μήνες η λέξη "εργο" πήρε άλλη διάσταση! Δεν αμφισβητείται ότι ο αρθρογράφος βλέπει, ακούει, γράφει. Τιμητικό κατά 550 φορές! Προς το παρόν όμως τα κάνει στοχευμένα και μεμονωμένα. Προς το μέλλον ίσως καταφέρει να γίνει βασιλευότερος του βασιλέως. Άλλωστε, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και το αγίασμα φαίνεται να είναι ιδιαίτερο και εκλεκτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τον συγκεκριμενο τυπο τον "μελεταω" εδω και κανα χρονο στον τροπο με τον οποιο μιλαει, γραφει και κινειται. Αν και με καθηλωσε με την ομιλια του, δεν τον ψηφισα στις δημοτικες λογω συγγενικου προσωπου σε αλλο ψηφοδελτιο. Ετσι κι αλλιως αυτες οι συγγενειες και οι υποχρεωσεις μας φαγανε και μας εφτασαν σ αυτο το χαλι. Νομιζω ομως πως ειναι ιδιαιτερο πολιτικο μυαλο δεδομενης της ηλικιας του και οι κινησεις του φανερωνουν αν μη τι αλλο πολιτικη ευφυια. Ουτε εκλογομαγειρας, ουτε πολιτικαντης-δημοσιοσχετιστας, εχει δικο του στυλ ρε φιλε. Αν τελικα κατορθωσει αυτη την ευφυια να την βαλει στην υπηρεσια του τοπου του και την κεφαλαιοποιησει και ο ιδιος, που ειναι το μεμπτο; Το μελλον θα δειξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είναι πολύ εύκολο να κατηγορούμε απλά για να κατηγορούμε και απλά για να δείξουμε πως ασκούμε αντιπολίτευση. Η αντιπολίτευση όμως θα πρέπει να είναι εποικοδομητική για να έχει ουσία και να αποφέρει κάτι θετικό στον δημόσιο διάλογο. Όσο για τον χαρακτηρισμό 'πολίτες δεύτερης κατηγορίας' μου θυμίζει παλαιού τύπου πολιτικές τακτικές δημιουργίας εντυπώσεων που προφανώς απέτυχαν και αν μη τι άλλο δεν αρμόζουν να βρίσκονται σε άρθρο ενός νέου - μορφωμένου ανθρώπου.

    Το άρθρο αυτοαναιρείται μόνο του, δεν βλέπω τι το ουσιαστικό μπορεί να αποκομίσει κάποιος από αυτό σχετικά με την ΔΕΥΑΧ.

    Υ.Γ.2 για το δεύτερο θέμα δεν εκφέρω γνώμη, γιατί δεν το γνωρίζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το θέμα προφανώς αγαπητέ μου συσχετίζεται με την ΔΕΥΑΧ γιατί σε αυτήν στοχεύει ο αρθρογράφος κατά έναν περίεργο και ανεξήγητο λόγο... Ίσως μας εξηγήσει την επόμενη φορά που θα προσπαθήσει να μηδενίσει τα πάντα προκειμένου να αναδείξει την εγωκεντρική του φύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για την ιστορία πάντα...

      Διαγραφή
    2. Ο φονταμεταλισμός είναι ντεμοντέ. Αλλά όπως προείπα, υπάρχει άπλετη υπομονή.

      Δεύτερος Σχολιαστής

      Διαγραφή
    3. **φονταμενταλισμός

      Διαγραφή
  10. Δηλαδη για να καταλαβω, μιλαμε για εναν νεο ανθρωπο που εχει το θαρρος της γνωμης και πεφτουμε να τον φαμε ζωντανο? Μπραβο ρε παιδια, ωραιοι ειμαστε! Ας μην κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας, αυτα που λεει ειναι αυτα που λεμε μεταξυ μας στις παρεες, στα καφενεια ή οταν κλεινει η πορτα του σπιτιου μας. Στο τελος ομως εμεις κλεινουμε την κουβεντα με το "ε και; εγω θα βγαλω το φιδι απο την τρυπα;" και απλα το βουλωνουμε. Αυτος απο οτι φαινεται δεν το βουλωνει και μαγκια του για μενα και αναλαμβανει το κοστος της επιλογης του. Φαινεται πως ειναι αντιθετος σε μια νοοτροπια που μας εφτασε εδω που μας εφτασε τοσο σαν χωρα, οσο και σαν δημο. Λεει αληθειες που μπορει να ειναι αβολες αλλα αν δεν τις αποδεχτουμε δεν νομιζω πως αξιζει κατι καλυτερο σε εμας και τα παιδια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να φτάσει κάποιος αγαπητέ στην αλήθεια πρέπει να περάσει από το στάδιο της συζήτησης, του λόγου και του αντίλογου, στάδιο στο οποίο πρέπει να επιχειρηματολογήσει αλλά και να ακούσει τι έχουν να του πουν αυτοί τους οποίους προσπαθεί να "καταγγέλει".Με αόριστες,γενικόλογες,αναπόδεικτες και ατεκμηρίωτες πολιτικές τοποθετήσεις το μόνο που καταφέρνει ο αρθρογράφος είναι να λαϊκίζει επικίνδυνα μη προσφέροντας κάτι στο κοινωνικό σύνολο το καλό του οποίου ευαγγελίζεται. .

      Διαγραφή
  11. Πολύ ασχολείστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κι επειδη υπαρχει και κοσμος που εχει ασκησει διοικηση οχι πολυ παλια κι εχει δει τα δημοτικα απο μεσα, διαβαζω τα σχολια και νομιζω πως θα ανεβουν τα ποδια να χτυπησουν το κεφαλι. Πρωτη φορα ακουμε οτι η ΔΕΥΑ ειναι κατι θολο; Ειναι μυστικο ή καινουριο οτι η θεση του γεν.διευθυντη ειχε σιγουρα 3.500 μισθο μεχρι τις προαλλες τουλχιστον; Για υπερτιμολογησεις εργων δεν εχει παρει τιποτα το αυτι μας ε; Και στην τελικη ρε παιδια αν η ΔΕΥΑ ειναι υπερανω ολων, γιατι κατι τετοια λεγανε και στη δικη μας θητεια, στις επομενες δημοτικες εκλογες να ψηφισουμε για προεδρο ΔΕΥΑ οχι για δημαρχο. Εγω προτεινω να συνελθουμε λιγο γιατι ο κοσμος θα αρχισει να πεταει πετρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οι εργαζόμενοι στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης τελούν υπό καθεστώς σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου και οι μισθολογικές τους αποδοχές ρυθμίζονταν στο παρελθόν δυνάμει επιχειρησιακών και κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Με το νόμο 4024/2011 ‘συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο- βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015’, επιβλήθηκαν μισθολογικές περικοπές με τη μορφή ανώτατων ορίων αποδοχών και με σταδιακή αναφορά στο χρόνο εφαρμογής τους.

    Ειδικότερα το άρθρο 31 του Ν. 4024/2011 καθορίζει τους φορείς και τους εργαζομένους του ευρύτερου δημόσιου τομέα που υπάγονται στις ρυθμίσεις του, ενώ θέτει συγκεκριμένα όρια αμοιβών και προβλέπει την κατάργηση και των αντίστοιχων διατάξεων, ρητών ή όρων συλλογικών συμβάσεων εργασίας που υπερέβαιναν τα όρια αυτά. Μεταξύ των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα που υπόκεινται στις ρυθμίσεις του Ν. 4024/2011 υπάγονται ρητώς, κατ’ αρθ. 31 παρ.1α αυτού, και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν σε Ο.Τ.Α. κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή δημοσίου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της πλειοψηφίας της Διοίκησής του. Οι Δ.Ε.Υ.Α. είναι πράγματι ν.π.ι.δ. που δεν επιχορηγούνται βεβαίως από το κράτος ή τους ΟΤΑ, αφού βασίζονται στην ανταποδοτικότητα των έργων και των υπηρεσιών τους, δεν υπάγονται σε καθεστώς ανταγωνισμού, ανήκουν όμως στους ΟΤΑ, έχοντας κοινωφελή χαρακτήρα (αρθ. 1 Ν. 1069/1980 ‘περί κινήτρων διά την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Ύδρευσεως και Αποχετεύσεως’) και το διοικητικό τους συμβούλιο ορίζεται από τους μητρικούς τους δήμους (αρθ. 3 Ν. 1069/1980). Ειδικότερα, σύμφωνα με την διατάξεις του άρθρου 31 του ν.4024/2011: «1. α) Στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο κράτος ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ.Α., κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή δημόσιου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της πλειοψηφίας της Διοίκησης τους … εφαρμόζεται ανώτατο όριο μέσου κατά κεφαλή κόστους αμοιβών προσωπικού σύμφωνα με τα οριζόμενα στις επόμενες παραγράφους…. 3.Για τους εργαζόμενους στους φορείς της υποπαραγράφου 1α με σχέση εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, το ανώτατο όριο των μηνιαίων τακτικών αποδοχών για κάθε εκπαιδευτική κατηγορία ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ ισούται με το αντίστοιχο ανώτατο όριο που προκύπτει κατ` εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου για τους υπαλλήλους με αντίστοιχη σχέση εργασίας (ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου) στο Δημόσιο… 4.Το μέσο κατά κεφαλή κόστος των πάσης φύσεως αποδοχών, επιδομάτων, αποζημιώσεων και αμοιβών γενικά, εξαιρουμένων των εργοδοτικών εισφορών, των φορέων της υποπαραγράφου 1α του παρόντος άρθρου, απαγορεύεται να υπερβαίνει τα χίλια εννιακόσια (1.900) ευρώ το μήνα… ……. 7.Οι διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 29 εφαρμόζονται αναλογικά και στους εργαζόμενους των φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου, εφόσον προκύπτει μείωση των συνολικών μηνιαίων αποδοχών τους μεγαλύτερη από το ποσοστό που ορίζεται στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 29…... 9.Από την έναρξη ισχύος του παρόντος Κεφαλαίου καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη ή ρήτρα ή όρος συλλογικής σύμβασης εργασίας, διαιτητικής απόφασης ή ατομικής σύμβασης εργασίας ή συμφωνίας, που καθορίζει αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές που υπερβαίνουν τα ανώτατα κατά περίπτωση όρια που ορίζονται στις προηγούμενες παραγράφους.».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η ανωνυμία των bloggers

    Αναφορικά με την ανωνυμία και την άρση απορρήτου μηνυμάτων bloggers, είναι πολύ σημαντική η γνωμοδότηση του πρώην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Γ. Σανιδά, σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται στις αστυνομικές και δικαστικές αρχές, χωρίς προηγούμενη άδεια της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ), να αίρεται η ανωνυμία των bloggers και να υπάρχει άμεση πρόσβαση στα blogs του Ιnternet για την εξιχνίαση οποιουδήποτε αδικήματος, ανεξάρτητα αν είναι σε βαθμό κακουργήματος ή πλημμελήματος.

    Το εκ του άρθρου 19 του Συντάγματος δικαίωμα έχει δύο παραμέτρους:
    1) την ελευθερία της ανταπόκρισης ή επικοινωνίας μέσω επιστολών ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
    2) το απόρρητο όλων αυτών των μορφών επικοινωνίας , εφόσον όσοι επικοινωνούν θέλησαν να διατηρήσουν τη μυστικότητα και έλαβαν τα κατάλληλα προς τούτο μέτρα, π.χ. τοποθέτηση επιστολής σε κλειστό φάκελο.
    Η επικοινωνία μέσω internet και συγκεκριμένα σε ένα blog, δεν περιλαμβάνει επικοινωνία σε μυστικότητα, αλλά σε δημοσιότητα αφού τα μηνύματα του blog είναι δημόσια.
    Είναι λογικό ότι όταν έχουμε περιπτώσεις τελέσεως οποιουδήποτε εγκλήματος μέσω του Διαδικτύου (Ιnternet) και η αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος είναι δημόσια και γνωστή στον κάθε χρήστη ή διαχειριστή της σχετικής ιστοσελίδας (τα απειλητικά ή δυσφημιστικά μηνύματα), δεν απαιτείται άδεια οποιασδήποτε Αρχής ώστε να εξακριβωθεί και να εντοπισθεί τόσο το ηλεκτρονικό ίχνος της εγκληματικής πράξεως όσο και το πρόσωπο το οποίο εκμεταλλευόμενο την ανωνυμία του Διαδικτύου προβαίνει σε εγκληματικές πράξεις, ανεξαρτήτως του εάν πρόκειται για αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος ή πλημμελήματος.
    ΠΟΙΝΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
    ΕΙΚΟΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
    ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ
    Άρθρο 362
    Δυσφήμηση
    Όποιος με οποιονδήποτε τρόπο ενώπιον τρίτου ισχυρίζεται ή διαδίδει για κάποιον άλλονγεγονός που μπορεί να βλάψει την τιμή ή την υπόληψή του τιμωρείται με φυλάκισημέχρι δύο ετών ή με χρηματική ποινή. Η χρηματική ποινή μπορεί να επιβληθεί και μαζίμε την ποινή φυλάκισης.
    Άρθρο 363
    Συκοφαντική δυσφήμηση
    Αν στην περίπτωση του άρθρου 362, το γεγονός είναι ψευδές και ο υπαίτιος γνώριζε ότιαυτό είναι ψευδές τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχστον τριών μηνών. μαζί με τη
    φυλάκιση μπορεί να επιβληθεί και χρηματική ποινή. Μπορεί επίσης να επιβληθεί και
    στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων κατά το άρθρο 63.

    ΑπάντησηΔιαγραφή